Zdrowie środowiskowe i bhp - studia II stopnia stacjonarne

StartInstrukcje dla kandydatówZdrowie środowiskowe i bhp ...

O KIERUNKU STUDIÓW






Schemat1_PROMOCJA_II_st._ZŚiBHP.png

Studia prowadzone są na Wydziale Nauk o Zdrowiu z Instytutem Medycyny Morskiej i Tropikalnej, trwają 2 lata. Jeśli interesujesz się wpływem różnorodnych czynników na zdrowie człowieka to kierunek dla Ciebie! Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zdrowie środowiskowe to dziedzina zdrowia publicznego, która zajmuje się aspektami zdrowia człowieka kształtowanymi przez czynniki fizyczne, chemiczne, biologiczne, społeczne i psychospołeczne.

Obejmuje ona teoretyczno-praktyczną ocenę, eliminację oraz zapobiegania obecności w środowisku czynników mogących negatywnie wpływać na zdrowie ludzi. Zdrowie środowiskowe wpisuje się w ideę One Health* poprzez monitorowanie i kontrolę czynników środowiskowych, zapobieganie chorobom, promowanie zdrowych ekosystemów oraz współpracę międzysektorową. Idea One Health to podejście, które uznaje, że zdrowie ludzi, zwierząt i stan ekosystemów jest ze sobą nierozerwalnie związane oraz wymaga współpracy międzysektorowej. Idea ta jest kluczowa dla radzenia sobie z nowoczesnymi wyzwaniami zdrowotnymi.

Schemat2_PROMOCJA_II_st._ZŚiBHP.png

Studia II stopnia na kierunku zdrowie środowiskowe i BHP pozwalają na uzyskanie interdyscyplinarnej i zaawansowanej wiedzy oraz umiejętności z zakresu szeroko rozumianych nauk:
  • przyrodniczych,
  • medycznych,
  • prawa i nauk społecznych,
  • zarządzenia.

Kompetencje te są wysoko cenione na rynku pracy i poszukiwane przez pracodawców. Wszyscy dotychczasowi Absolwenci pracują w zawodzie! Moduły zajęć zostały tak dobrane, aby umożliwić studentom rozwijanie zainteresowań oraz samodzielne kształtowanie swojej kariery zawodowej. Studenci traktowani są indywidualnie i mają możliwość dostępu do wysoko wykwalifikowanej kadry oraz bezpośredniego kontaktu z wykładowcami. Ponadto, limit przyjęć na studia jest ograniczony, żeby zapewnić najwyższą jakość kształcenia. W ramach studiów o charakterze ogólnoakademickim, prowadzone są także zajęcia praktyczne w formie ćwiczeń (w tym laboratoryjnych), seminariów oraz praktyk zawodowych. Mają one na celu nabywanie umiejętności i kompetencji przydatnych w przyszłej pracy. Studenci mają dostęp do nowoczesnych laboratoriów i sal komputerowych. Zajęcia prowadzone są przez nauczycieli akademickich oraz specjalistów z otoczenia gospodarczego reprezentujących różne środowiska zawodowe. W ramach zajęć Studenci odbywają wizyty studyjne w firmach, przedsiębiorstwach i organizacjach. Już w trakcie studiów istnieje możliwość podjęcia działalności naukowej w ramach Studenckiego Koła Naukowego lub uczestnicząc projektach badawczych prowadzonych przez pracowników naukowych jednostki. Program studiów jest stale konsultowany ze specjalistami i dostosowywany do potrzeb zmieniającego się rynku pracy.

Schemat3_PROMOCJA_II_st._ZŚiBHP.png

Absolwent uzyskuje przygotowanie zawodowe do:
  • pełnienia funkcji kierowniczych w:
    • o administracji Unii Europejskiej, administracji państwowej i samorządowej (m.in. wydziały zdrowia, środowiska, rolnictwa, gospodarki komunalnej oraz inne jednostki administracji państwowej i samorządowej),
    • o jednostkach zajmujących się zdrowiem publicznym, epidemiologią i środowiskiem;
  • zajmowania samodzielnych stanowisk w:
    • o firmach (w tym produkcyjnych) jako specjalista ds. zarządzania jakością wg ISO 9001, środowiskiem wg ISO 14001, bezpieczeństwem i higieną pracy wg ISO 45001, kontroli jakości,
    • o różnorodnych przedsiębiorstwach oraz ośrodkach naukowo-badawczych m.in. jako pracownik laboratorium, specjalista ds. BHP i ochrony środowiska, pomiarów emisji zanieczyszczeń, gospodarki wodno-ściekowej i komunalnej, ocen środowiskowych, ocen ryzyka środowiskowego i zdrowotnego (risk assessment);
  • pracy w:
    • o firmach szkoleniowych i konsultingowych m.in. w obszarze BHP, ocen oddziaływania na środowisko, zdrowia środowiskowego, zrównoważonego rozwoju, ESG, ocen cyklu życia produktu (LCA), zarządzania ryzykiem środowiskowym i zdrowotnym,
    • o szkołach średnich i wyższych – edukacja w zakresie zdrowia środowiskowego;
    • o innych instytucjach zajmujących się szeroko rozumianą problematyką środowiska i zdrowia.

Ponadto, kończąc kierunek zdrowie środowiskowe i BHP Absolwent spełnia wymagania kwalifikacyjne do pracy w służbie bhp na stanowisku starszego inspektora ds. bhp oraz, po roku stażu pracy, specjalisty ds. bhp (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa). Absolwent jest przygotowany do podjęcia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia – zdrowie środowiskowe.

Oferta studiów II stopnia kierunku zdrowie środowiskowe i BHP kierowana jest nie tylko do absolwentów studiów I stopnia kierunku zdrowie środowiskowe, ale również kierunków pokrewnych (medycznych, przyrodniczych, chemicznych itd.).

Kandydaci na ten kierunek nie muszą posiadać szczególnych predyspozycji. Poszukiwane są jednak osoby, które mają zdolność łączenia faktów i wykazują dociekliwość. Atutem również będzie zdolność analitycznego myślenia i umiejętność poszukiwania związków przyczynowo – skutkowych.

Ulotka z informacjami o kierunku zdrowie środowiskowe (849 KB)



Osoby odpowiedzialne za udzielanie informacji dotyczących kierunku zdrowie środowiskowe i BHP:


dr inż. Ewa Olkowska
dr inż. Ewa Olkowska
dr inż. Ewa Olkowska
tel. tel. (58) 349 1935
e-mail: dr inż. Ewa Olkowska







dr hab. Maciej Tankiewicz, profesor uczelni
dr hab. Maciej Tankiewicz, profesor uczelni
dr hab. Maciej Tankiewicz, profesor uczelni
tel. tel. (58) 349 1935
e-mail: dr hab. Maciej Tankiewicz, profesor uczelni








Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej i polubienia naszego funpage’a na Facebooku i Instagramie!

zdrowie środowiskowe strona internetowa
www.facebook.com/zdrowie.srodowiskowe
@zdrowiesrodowiskowe


PROGRAM STUDIÓW II stopnia kierunek zdrowie środowiskowe i bhp

ZASADY REKRUTACJI – KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O PRZYJĘCIE NA KIERUNEK

Na studia II stopnia, kierunek zdrowie środowiskowe mogą być przyjmowani absolwenci studiów I stopnia – kierunek zdrowie środowiskowe oraz kierunki pokrewne (przynajmniej I stopnia). Decyzję o uznaniu kierunku za pokrewny każdorazowo podejmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na kierunek kwalifikowani są na podstawie składowych:

1. średnia ocen ze studiów:

a) dla kandydatów, u których obowiązywała skala ocen 3-6

średnia ocen przydzielona punktacja
3,00 – 3,49 40 pkt
3,50 50 pkt
3,51 – 3,99 55 pkt
4,00 – 4,49 70 pkt
4,50 85 pkt
4,51 – 4,99 95 pkt
5,00 – 6,00 100 pkt

b) dla kandydatów, u których obowiązywała skala ocen 3-5:

średnia ocen przydzielona punktacja
3,00 – 3,49 40 pkt
3,50 55 pkt
3,51 – 3,99 65 pkt
4,00 – 4,49 80 pkt
4,50 90 pkt
4,51 – 4,99 95 pkt
5,00 100 pkt

2. ocena z egzaminu licencjackiego:
Pod pojęciem ocena z egzaminu licencjackiego rozumie się ocenę, którą kandydat otrzymał w trakcie egzaminu dyplomowego

a) jeśli kandydat nie miał obowiązku pisania pracy licencjackiej, punkty za ocenę będą przyznawane zgodnie z tabelą:

ocena punkty za ocenę
dostateczny (3,0) 40 pkt
dostateczny plus (3,5) 55 pkt
dobry (4,0) 70 pkt
dobry plus (4,5) 85 pkt
bardzo dobry (5,0)* 100 pkt

* lub ocena wyższa niż 5

b) jeśli kandydat miał obowiązek pisania pracy licencjackiej i zdawania egzaminu dyplomowego, punkty będą przyznane zgodnie ze wzorem:


Punkty za ocenę z egzaminu licencjackiego=
punkty za ocenę z pracy licencjackiej
+ punkty za ocenę z egzaminu dyplomowego
2




3. aktywność o charakterze naukowym:

a) udział w studenckim kole naukowym (maksymalna liczba punktów jaka może być przyznana za taką aktywność wynosi 10 punktów):

  • za potwierdzony przez stosowną jednostkę (Opiekun koła, Dziekan, Prorektor ds. studenckich), udział w studenckim kole naukowym przez okres pełnego roku akademickiego kandydat otrzyma 5 punktów.
  • za potwierdzony przez stosowną jednostkę (Opiekun koła, Dziekan, Prorektor ds. studenckich), udział przez kolejny pełny rok akademicki w tym samym kole naukowym, bądź udział w innym studenckim kole naukowym przez okres pełnego roku akademickiego kandydat otrzyma kolejne 5 punktów.

b) publikacje naukowe (maksymalna liczba punktów jaka może być przyznana za taką aktywność wynosi 30 punktów):

  • za autorstwo, bądź współautorstwo w jednej pracy opublikowanej w czasopismach z listy filadelfijskiej (z IF) – należy załączyć skan pierwszej strony publikacji. Kandydat może otrzymać 10 punktów.
  • za autorstwo, bądź współautorstwo w jednej pracy opublikowanej w czasopismach spoza listy filadelfijskiej (bez IF), ale z listy MNiSW – należy załączyć skan pierwszej strony publikacji. Kandydat może otrzymać 5 punktów.

c) aktywny udział w konferencjach naukowych: (maksymalna liczba punktów jaka może być przyznana za taką aktywność wynosi 10 punktów):

  • za potwierdzony aktywny udział (wystąpienie, prezentacja plakatu) w konferencji naukowej kandydat otrzyma 5 punktów. W celu potwierdzenia udziału należy załączyć skan materiałów konferencyjnych zawierający program konferencji z tytułami wystąpień i autorami, stronę tytułową materiałów konferencyjnych oraz abstrakt jeśli jest zawarty w materiałach.

INFORMACJE O POSTĘPOWANIU KWALIFIKACYJNYM

TERMINY REKRUTACJI: I TURA

*TERMIN REJESTRACJI ON-LINE
TERMIN UISZCZANIA OPŁAT REKRUTACYJNYCH
TERMIN DODAWANIA SKANU ZAŚWIADCZENIA DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE
TERMIN WPISYWANIA OCEN DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE
TERMIN OPUBLIKOWANIA I LISTY RANKINGOWEJ
TERMIN DOSTARCZANIA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW OSÓB Z I LISTY RANKINGOWEJ
PRZEWIDYWANE TERMINY PUBLIKACJI KOLEJNYCH LIST RANKINGOWYCH*
* Liczba kolejnych list rankingowych jest zależna od momentu wypełnienia limitu przyjęć.

TERMINY REKRUTACJI: II TURA – REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA

TERMIN REJESTRACJI ON-LINE
TERMIN UISZCZANIA OPŁAT REKRUTACYJNYCH
TERMIN DODAWANIA SKANU ZAŚWIADCZENIA DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE
TERMIN WPISYWANIA OCEN DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE
TERMIN OPUBLIKOWANIA I LISTY RANKINGOWEJ
TERMIN DOSTARCZANIA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW OSÓB Z I LISTY RANKINGOWEJ
PRZEWIDYWANE TERMINY PUBLIKACJI KOLEJNYCH LIST RANKINGOWYCH*
Decyzję o przeprowadzeniu rekrutacji uzupełniającej na dany kierunek podejmuje Rektor.
* Liczba kolejnych list rankingowych jest zależna od momentu wypełnienia limitu przyjęć.

ELEKTRONICZNA REJESTRACJA NA STUDIA

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia do Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego zobowiązani są:

  1. założyć konto kandydata w systemie rekrutacji on-line i zamieścić zdjęcie w formie elektronicznej

  2. wypełnić formularz zgłoszeniowy

  3. wnieść opłatę za postępowanie kwalifikacyjne na indywidualne konto bankowe. W zleceniu przelewu jako tytuł wpłaty należy wpisać: „numer formularza/nazwisko/imię”

  4. wpisać do systemu rekrutacji on-line oceny (zakładka WYNIKI):
    • średnią ocen ze studiów

    • ocenę z egzaminu licencjackiego

    • ocenę z pracy licencjackiej (jeżeli kandydat miał obowiązek pisania pracy)

  5. podłączyć w systemie rekrutacji on-line skany dokumentów (zakładka ZAŁĄCZNIKI):

    Załącznik nr 1 do Uchwały nr 35/2024 Senatu GUMed - Zaświadczenie dla celów rekrutacyjnych na studia II stopnia w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym (201 KB) , który stanowi załącznik do

    Uchwała nr 35/2024 Senatu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego z dnia 17 czerwca 2024 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na I rok studiów w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym w roku akademickim 2025/2026 (1,12 MB)

    Pierwszą stronę wypełnia dziekanat macierzystej uczelni i na tej podstawie należy wpisać oceny w zakładce „wyniki”. Drugą stronę wypełnia kandydat osobiście (nawet jeżeli nie zgłasza działalności o charakterze naukowym). W przypadku nie dołączenia w systemie rekrutacji on-line dokumentów związanych z działalnością naukową – kandydatowi nie przyznaje się dodatkowych punktów za aktywność o charakterze naukowym. Punkty za działalność naukową zostaną wpisane przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną. Dokumenty muszą być załączone w terminie rejestracji na studia.

WYMAGANE DOKUMENTY PO WSTĘPNYM ZAKWALIFIKOWANIU

Osoby znajdujące się na liście rankingowej powyżej progu przyjęcia zobowiązane są w wyznaczonym terminie, podanym na zaktualizowanej liście rankingowej, załączyć w systemie rekrutacji on-line (w formie plików pdf) skany następujących dokumentów, a następnie dostarczyć ich oryginały osobiście bądź drogą pocztową do Działu Rekrutacji:

  1. podanie – dostępne będzie w systemie rekrutacji on-line w formie interaktywnego formularza po wstępnym zakwalifikowaniu kandydata; po wypełnieniu on-line należy je wydrukować i podpisać

  2. podpisany dyplom studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich, który będzie zwrócony po zakończonym procesie rekrutacji:
    • uzyskany w Polsce: oryginał bądź oryginalny odpis dyplomu studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich (część A) (dostarczenie/przesłanie pocztą oryginalnego dyplomu wymagane jest jedynie w przypadku jeżeli dokument będzie wystawiony przez Uczelnie inną niż GUMed)

    • uzyskany za granicą: uwierzytelniony oryginał dyplomu studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich wraz z tłumaczeniem dyplomu na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego lub tłumaczenie poświadczone przez konsula RP
  3. zaświadczenie z Dziekanatu zawierające informacje:
    • średnia ocen ze studiów

    • ocena z egzaminu licencjackiego

    • ocena z pracy licencjackiej (jeżeli kandydat miał obowiązek pisania pracy)
  4. jeden egzemplarz podpisanego katalogu opłat – katalog w wersji elektronicznej dostępny będzie w systemie rekrutacji on-line, po wstępnym zakwalifikowaniu kandydata. Po zapoznaniu się z jego treścią, należy go wydrukować i podpisać

  5. zaświadczenie o znajomości języka polskiego umożliwiające podjęcie studiów wyższych (B2) – dotyczy osób z maturą zagraniczną.

Składanie dokumentów:

  • Odwzorowanie cyfrowe dokumentu sporządza się w formacie PDF, zapewniając jego czytelność oraz stosując zasadę, zgodne z którą jeden plik PDF odpowiada jednemu odwzorowanemu dokumentowi.
  • Komplet wyżej wymienionych dokumentów należy dostarczyć do Działu Rekrutacji w terminie podanym na każdej zaktualizowanej liście rankingowej. Przewidywany jest odrębny termin na składanie dokumentów elektronicznych oraz odrębny termin na przesłanie dokumentów drogą pocztową.
  • O akceptacji przesłanych dokumentów decyduje data ich wpływu do Działu Rekrutacji, a nie data stempla pocztowego.
  • Osoby, które nie dostarczą kompletu wymaganych dokumentów w wyznaczonym terminie, zostaną skreślone z listy osób zakwalifikowanych na studia w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, a w ich miejsce wejdą kolejne osoby znajdujące się pod linią odcięcia, które uzyskały pierwotnie niewystarczającą liczbę punktów.

Kandydaci zakwalifikowani na studia do Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego zobowiązani są w wyznaczonym terminie przez Dział Rekrutacji:

  1. wypełnić kartę badania profilaktycznego, link do wypełnienia karty kandydat otrzyma na adres e-mail podany podczas zakładania konta w systemie rekrutacji on-line.

  2. wnieść opłatę w wysokości 22 zł za legitymację studencką. Instrukcja odnośnie wpłacania opłat wraz z terminem zostanie wysłana na adres e-mail.

  3. ukończyć kurs on-line dotyczący zasad etycznych obowiązujących podczas studiowania, opracowanego przez Senacką Komisję Etyki i Dobrych Obyczajów Akademickich GUMed.


powrót do listy kierunków studiów

Data aktualizacji: 26.03.2025 r., godz. 13:10

Ważne informacje

Poziom:
II stopnia
Forma:
stacjonarne
Profil:
ogólnoakademicki
Czas trwania:
2 lata (4 semestry)
*Limit przyjęć:
21
*Próg punktowy:
127.50
*Liczba kandydatów na jedno miejsce:
1,1
*Rekrutacja 2024

Dział Rekrutacji
al. Zwycięstwa 41-42
80-210 Gdańsk
zobacz mapę

rekrutacja@gumed.edu.pl

Stanowisko ds. Rekrutacji
Polskojęzycznej

tel.: (58) 349 13 91/97

Stanowisko ds. Rekrutacji
Anglojęzycznej

tel./faks: (58) 349 13 90

ZSiBHP_23.jpg

ZSiBHP_1.jpg