Zdrowie publiczne - studia II stopnia, stacjonarne

StartInstrukcje dla kandydatówZdrowie publiczne - studia ...

O KIERUNKU STUDIÓW

tak1.jpg

Studia prowadzone są na Wydziale Nauk o Zdrowiu, trwają 2 lata. i dedykowane są osobom, które:
- ukończyły studia I stopnia na kierunkach zdrowie publiczne, elektroradiologia, ratownictwo medyczne i kierunki pokrewne, które chcą kontynuować naukę na studiach magisterskich;
- ukończyły jednolite studia magisterskie lub studia II stopnia, które chcą poszerzyć swoje kompetencje w obarze zdrowia publicznego;
- pracują w jednostkach ochrony zdrowia, samorządu terytorialnego i pokrewnych, organizacja pozarządowych, fundacjach i stowarzyszeniach które chcą uzyskać wyższe kompetencje w zakresie swojej działalności zawodowej.

Zajęcia odbywają się w niewielkich grupach studentów, co umożliwia nawiązanie bliskich relacji, umożliwia również indywidualne podejście oraz pracę bardziej zorientowaną na zainteresowania studenta. Wykładowcy chętnie wchodzą w relację Mistrz-Uczeń umożliwiając studentom rozwój pasji i zainteresowań.
Student Zdrowia Publicznego w trakcie nauki uzyskuje wysokie kompetencje w zakresie zarządzania zdrowiem populacji, budowania strategii zdrowotnych, zarządzania podmiotami leczniczymi i programami zdrowotnymi, kierowania zespołem i przywództwa w zdrowiu. Studenci poznają nowoczesne metody wpływania na zachowania zdrowotne, uczą się reagowania na sytuacje kryzysowe w szybko zmieniających się realiach współczesnego świata, budują kompetencje z zakresu krytycznego myślenia, pracy zespołowej oraz świadomego społecznego zaangażowania.

Dodatkowe możliwości, z jakich można skorzystać w trakcie studiowania Zdrowia Publicznego na GUMEDzie:
- praktyki i staże w jednostkach ochrony zdrowia oraz wiodących instytucjach związanych ze zdrowiem
- rozwój w kołach naukowych
- opieka tutorska
- uczestnictwo w programach i inicjatywach realizowanych min. przez Stowarzyszenie Szkół Zdrowia Publicznego w Regionie Europejskim (ASPHER)
- możliwość budowania i rozwijania własnych projektów
- możliwość wyjazdu na stypendia zagraniczne m.in. w programie ERASMUS
- szeroko pojętą możliwość rozwoju osobistego oraz naukowego poprzez uczestnictwo w szkoleniach i inicjatywach organizowanych w ramach działalności jednostek uczelni oraz pozauczelnianych.
- praca i nauka w miejscu przyjaznemu studentowi (nowoczesna infrastruktura, dedykowane studentom przestrzenia takiej jak pokoje pracy indywidualnej czy Student Lab).

Zapraszamy do kontaktu! Chętnie opowiemy o kierunku Zdrowie Publiczne:

Paulina Metelska

- dr n. o zdr. Paulina Metelska, metelska.paulina@gumed.edu.pl

Monika-Serkowska

- Studentka Monika Serkowska, monias@gumed.edu.pl


ZASADY REKRUTACJI – KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O PRZYJĘCIE NA KIERUNEK

Na studia II stopnia, kierunek zdrowie publiczne mogą być przyjmowani absolwenci studiów:

  • I stopnia:*
    - zdrowie publiczne oraz kierunki pokrewne.
  • jednolitych magisterskich:
    - lekarski,
    - lekarsko-dentystyczny,
    - farmacja,
    - analityka medyczna,
    - psychologia,
    - kierunki pokrewne(decyduje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna)

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na kierunek kwalifikowani są na podstawie składowych:

1. średnia ocen ze studiów:

a) dla kandydatów, u których obowiązywała skala ocen 3-6

średnia ocen przydzielona punktacja
3,00 – 3,49 40 pkt
3,50 50 pkt
3,51 – 3,99 55 pkt
4,00 – 4,49 70 pkt
4,50 85 pkt
4,51 – 4,99 95 pkt
5,00 – 6,00 100 pkt

b) dla kandydatów, u których obowiązywała skala ocen 3-5:

średnia ocen przydzielona punktacja
3,00 – 3,49 40 pkt
3,50 55 pkt
3,51 – 3,99 65 pkt
4,00 – 4,49 80 pkt
4,50 90 pkt
4,51 – 4,99 95 pkt
5,00 100 pkt

2. ocena z egzaminu licencjackiego:
Pod pojęciem ocena z egzaminu licencjackiego rozumie się ocenę, którą kandydat otrzymał w trakcie egzaminu dyplomowego

a) jeśli kandydat nie miał obowiązku pisania pracy licencjackiej, punkty za ocenę będą przyznawane zgodnie z tabelą:

ocena punkty za ocenę
dostateczny (3,0) 40 pkt
dostateczny plus (3,5) 55 pkt
dobry (4,0) 70 pkt
dobry plus (4,5) 85 pkt
bardzo dobry (5,0)* 100 pkt

* lub ocena wyższa niż 5

b) jeśli kandydat miał obowiązek pisania pracy licencjackiej i zdawania egzaminu dyplomowego, punkty będą przyznane zgodnie ze wzorem:


Punkty za ocenę z egzaminu licencjackiego=
punkty za ocenę z pracy licencjackiej
+ punkty za ocenę z egzaminu dyplomowego
2




3. aktywność o charakterze naukowym:

a) udział w studenckim kole naukowym (maksymalna liczba punktów jaka może być przyznana za taką aktywność wynosi 10 punktów):

  • za potwierdzony przez stosowną jednostkę (Opiekun koła, Dziekan, Prorektor ds. studenckich), udział w studenckim kole naukowym przez okres pełnego roku akademickiego kandydat otrzyma 5 punktów.
  • za potwierdzony przez stosowną jednostkę (Opiekun koła, Dziekan, Prorektor ds. studenckich), udział przez kolejny pełny rok akademicki w tym samym kole naukowym, bądź udział w innym studenckim kole naukowym przez okres pełnego roku akademickiego kandydat otrzyma kolejne 5 punktów.

b) publikacje naukowe (maksymalna liczba punktów jaka może być przyznana za taką aktywność wynosi 30 punktów):

  • za autorstwo, bądź współautorstwo w jednej pracy opublikowanej w czasopismach z listy filadelfijskiej (z IF) – należy załączyć skan pierwszej strony publikacji. Kandydat może otrzymać 10 punktów.
  • za autorstwo, bądź współautorstwo w jednej pracy opublikowanej w czasopismach spoza listy filadelfijskiej (bez IF), ale z listy MNiSW – należy załączyć skan pierwszej strony publikacji. Kandydat może otrzymać 5 punktów.

c) aktywny udział w konferencjach naukowych: (maksymalna liczba punktów jaka może być przyznana za taką aktywność wynosi 10 punktów):

  • za potwierdzony aktywny udział (wystąpienie, prezentacja plakatu) w konferencji naukowej kandydat otrzyma 5 punktów. W celu potwierdzenia udziału należy załączyć skan materiałów konferencyjnych zawierający program konferencji z tytułami wystąpień i autorami, stronę tytułową materiałów konferencyjnych oraz abstrakt jeśli jest zawarty w materiałach.

INFORMACJE O POSTĘPOWANIU KWALIFIKACYJNYM

  • Kandydaci są kwalifikowani według całkowitej liczby punktów zdobytych na podstawie trzech składowych, rozpoczynając od osoby, która zdobyła najwyższą liczbę, aż do wypełnienia limitu przyjęć na określonym kierunku, o ile nie istnieją inne ograniczenia.
  • Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na kierunek zdrowie publiczne mogą uzyskać w wyniku postępowania kwalifikacyjnego maksymalnie 250 pkt.

    O przyjęcie na studia ubiegać się mogą wyłącznie osoby, które otrzymają co najmniej 30% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w procesie rekrutacji (≥75 pkt).
  • W przypadku, gdy posiadasz dyplom wydany poza granicami Polski, skontaktuj się z NAWA w celu potwierdzenia możliwości kontynuowania kształcenia.
  • Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne – zgodnie z zapisami ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
  • Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
  • Kandydaci zobowiązani są sprawdzać aktualne informacje oraz swoją pozycję na liście rankingowej na stronie internetowej rekrutacji Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

TERMINY REKRUTACJI: I TURA

*TERMIN REJESTRACJI ON-LINE 1.06 – 15.07
TERMIN UISZCZANIA OPŁAT REKRUTACYJNYCH 1.06 – 15.07
TERMIN WPISYWANIA OCEN DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE 1.06 – 15.07
TERMIN ZAŁĄCZANIA SKANU ZAŚWIADCZENIA Z OCENAMI 1.06 – 15.07
TERMIN OPUBLIKOWANIA I LISTY RANKINGOWEJ 28.07
TERMIN DOSTARCZANIA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW OSÓB Z I LISTY RANKINGOWEJ 28.07 – 3.08
PRZEWIDYWANE TERMINY PUBLIKACJI KOLEJNYCH LIST RANKINGOWYCH* 4.08, 25.08

* Liczba kolejnych list rankingowych jest zależna od momentu wypełnienia limitu przyjęć.
Z uwagi na sytuację epidemiologiczną w kraju możliwa jest kolejna aktualizacja terminów.

TERMINY REKRUTACJI: II TURA – REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA

TERMIN REJESTRACJI ON-LINE 11.08 – 3.09
TERMIN UISZCZANIA OPŁAT REKRUTACYJNYCH 11.08 – 3.09
TERMIN WPISYWANIA OCEN DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE 11.08 – 3.09
TERMIN ZAŁĄCZANIA SKANU ZAŚWIADCZENIA Z OCENAMI 11.08 – 3.09
TERMIN OPUBLIKOWANIA I LISTY RANKINGOWEJ 8.09
TERMIN DOSTARCZANIA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW OSÓB Z I LISTY RANKINGOWEJ 8-14.09
PRZEWIDYWANE TERMINY PUBLIKACJI KOLEJNYCH LIST RANKINGOWYCH* 15.09, 22.09, 29.09
Decyzję o przeprowadzeniu rekrutacji uzupełniającej na dany kierunek podejmuje Rektor.
* Liczba kolejnych list rankingowych jest zależna od momentu wypełnienia limitu przyjęć.
Z uwagi na sytuację epidemiologiczną w kraju możliwa jest kolejna aktualizacja terminów.

ELEKTRONICZNA REJESTRACJA NA STUDIA

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia do Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego zobowiązani są:

  1. założyć konto kandydata w systemie rekrutacji on-line i zamieścić zdjęcie w formie elektronicznej

  2. wypełnić formularz zgłoszeniowy

  3. wnieść opłatę za postępowanie kwalifikacyjne na indywidualne konto bankowe. W zleceniu przelewu jako tytuł wpłaty należy wpisać: „numer formularza/nazwisko/imię”

  4. wpisać do systemu rekrutacji on-line wyniki (zakładka OCENY):
    • średnią ocen ze studiów

    • ocenę z egzaminu licencjackiego

    • ocenę z pracy licencjackiej (jeżeli kandydat miał obowiązek pisania pracy)

  5. podłączyć w systemie rekrutacji on-line skany dokumentów (zakładka ZAŁĄCZNIKI):

    Załącznik nr 1 do Uchwały 36/2020 - zaświadczenie dla celów rekrutacyjnych na studia IIº w GUMed (602 KB), które stanowią załącznik do

    Tekst Jednolity Uchwały nr 36/2020 z dnia 29.06.2020 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na I rok studiów w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym w roku akademickim 2021/2022 (742 KB)

Punkty za działalność naukową zostaną wpisane przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną.

Dokumenty muszą być załączone w terminie rejestracji na studia. W przypadku nie podłączenia dokumentów w systemie rekrutacji on-line – kandydatowi nie przyznaje się dodatkowych punktów za aktywność o charakterze naukowym.

WYMAGANE DOKUMENTY PO WSTĘPNYM ZAKWALIFIKOWANIU

Osoby znajdujące się na liście rankingowej powyżej progu przyjęcia zobowiązane są w wyznaczonym terminie, podanym na zaktualizowanej liście rankingowej, załączyć w systemie rekrutacji on-line (w formie plików pdf) skany następujących dokumentów, a następnie dostarczyć ich oryginały drogą pocztową do Działu Rekrutacji:

  1. podanie – dostępne będzie w systemie rekrutacji on-line w formie interaktywnego formularza po wstępnym zakwalifikowaniu kandydata; po wypełnieniu on-line należy je wydrukować i podpisać

  2. podpisany dyplom studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich, który będzie zwrócony po zakończonym procesie rekrutacji:
    • uzyskany w Polsce: oryginał bądź oryginalny odpis dyplomu studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich (część A) (przesłanie pocztą oryginalnego dyplomu wymagane jest jedynie w przypadku jeżeli dokument będzie wystawiony przez Uczelnie inną niż GUMed)

    • uzyskany za granicą: uwierzytelniony oryginał dyplomu studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich wraz z tłumaczeniem dyplomu na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego lub tłumaczenie poświadczone przez konsula RP
  3. zaświadczenie z Dziekanatu zawierające informacje:
    • średnia ocen ze studiów

    • ocena z egzaminu licencjackiego

    • ocena z pracy licencjackiej (jeżeli kandydat miał obowiązek pisania pracy)
  4. jeden egzemplarz podpisanego katalogu opłat – katalog w wersji elektronicznej dostępny będzie w systemie rekrutacji on-line, po wstępnym zakwalifikowaniu kandydata. Po zapoznaniu się z jego treścią, należy go wydrukować i podpisać.

  5. zaświadczenie o znajomości języka polskiego umożliwiające podjęcie studiów wyższych (B2)- dotyczy osób z maturą zagraniczną

Składanie dokumentów:

  • Odwzorowanie cyfrowe dokumentu sporządza się w formacie PDF, zapewniając jego czytelność oraz stosując zasadę, zgodne z którą jeden plik PDF odpowiada jednemu odwzorowanemu dokumentowi.
  • Komplet wyżej wymienionych dokumentów należy dostarczyć do Działu Rekrutacji w terminie podanym na każdej zaktualizowanej liście rankingowej. Przewidywany jest odrębny termin na składanie dokumentów elektronicznych oraz odrębny termin na przesłanie dokumentów drogą pocztową.
  • O akceptacji przesłanych dokumentów decyduje data ich wpływu do Działu Rekrutacji, a nie data stempla pocztowego.
  • Osoby, które nie dostarczą kompletu wymaganych dokumentów w wyznaczonym terminie, zostaną skreślone z listy osób zakwalifikowanych na studia w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, a w ich miejsce wejdą kolejne osoby znajdujące się pod linią odcięcia, które uzyskały pierwotnie niewystarczającą liczbę punktów.

Kandydaci zakwalifikowani na studia do Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego zobowiązani są w wyznaczonym terminie przez Dział Rekrutacji:

  1. wypełnić kartę badania profilaktycznego, link do wypełnienia karty kandydat otrzyma na adres e-mail podany podczas zakładania konta w systemie rekrutacji on-line.

  2. wnieść opłatę w wysokości 22 zł za legitymację studencką. Instrukcja odnośnie wpłacania opłat wraz z terminem zostanie wysłana na adres e-mail.


powrót do listy kierunków studiów

Data aktualizacji: 11.08.2021 r., godz. 11:10

Ważne informacje

Poziom:
II stopnia
Forma:
stacjonarne
Profil:
ogólnoakademicki
Wydział:
Czas trwania:
2 lata (4 semestry)
Limit przyjęć:
21
*Próg punktowy:
140
*Liczba kandydatów na jedno miejsce:
2
*Rekrutacja 2020

Dział Rekrutacji
al. Zwycięstwa 41-42
80-210 Gdańsk
zobacz mapę

rekrutacja@gumed.edu.pl

Stanowisko ds. Rekrutacji
Polskojęzycznej

tel.: (58) 349 13 91/97

Stanowisko ds. Rekrutacji
Anglojęzycznej

tel./faks: (58) 349 13 90