Zdrowie środowiskowe i bhp - studia II stopnia stacjonarne

StartInstrukcje dla kandydatówZdrowie środowiskowe i bhp ...

O KIERUNKU STUDIÓW






P1001646.MP4.05_53_31_14.Still002.jpg

Studia prowadzone są na Wydziale Nauk o Zdrowiu, trwają 2 lata. Studia II stopnia na kierunku zdrowie środowiskowe pozwalają na uzyskanie interdyscyplinarnej i zaawansowanej wiedzy oraz umiejętności z zakresu szeroko rozumianych nauk o zdrowiu (problemy zdrowia, ocena ryzyka zdrowotnego), przyrodniczych (biologia molekularna, biostatystyka) i nauk o zarządzaniu (małe i średnie przedsiębiorstwa, zarządzanie projektami, zarządzanie bhp). Kompetencje te są wysoko cenione na rynku pracy i poszukiwane przez pracodawców. Wszyscy dotychczasowi Absolwenci pracują w zawodzie! Studia prowadzone są w zakresie dwóch specjalności: zdrowia środowiskowego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Po pierwszym roku Studenci odbywają praktyki przygotowujące do pracy zawodowej. Moduły zajęć w ramach specjalności zostały tak dobrane, aby umożliwić studentom rozwijanie zainteresowań oraz samodzielne kształtowanie swojej kariery zawodowej. Studenci traktowani są indywidualnie i mają możliwość dostępu do wysoko wykwalifikowanej kadry i osobistego kontaktu z wykładowcami. Dlatego, limit przyjęć na studia jest ograniczony, żeby zapewnić najwyższą jakość kształcenia. W ramach studiów o charakterze ogólnoakademickim, prowadzone są także zajęcia praktyczne w formie ćwiczeń (w tym laboratoryjnych), seminariów oraz praktyk. Mają one na celu nabywanie umiejętności i kompetencji przydatnych w przyszłej pracy. Studenci mają dostęp do nowoczesnych laboratoriów i sal komputerowych. Zajęcia prowadzone są przez nauczycieli akademickich oraz specjalistów z otoczenia gospodarczego reprezentujących różne środowiska zawodowe. W ramach zajęć Studenci odbywają wizyty studyjne w firmach, przedsiębiorstwach i organizacjach. Już w trakcie studiów możesz podjąć pracę naukową w ramach Studenckiego Koła Naukowego lub uczestnicząc projektach badawczych prowadzonych przez pracowników naukowych. Program studiów był konsultowany ze specjalistami i jest ukierunkowany na potrzeby pracodawców.

Ulotka z informacjami o kierunku zdrowie środowiskowe (849 KB)

Absolwent uzyskuje przygotowanie zawodowe do:

  • pełnienia funkcji kierowniczych w:
    - administracji Unii Europejskiej, administracji państwowej i samorządowej (wydziały zdrowia i środowiska oraz inne jednostki administracji państwowej i samorządowej),
    - jednostkach zajmujących się zdrowiem publicznym, epidemiologią i środowiskiem,
  • zajmowania samodzielnych stanowisk w:
    - firmach (w tym produkcyjnych): główny specjalista ds. zarządzania jakością wg ISO 9001, środowiskiem wg ISO 14001, bezpieczeństwem i higieną pracy wg ISO 45001, kontroli jakości, - ośrodkach naukowych i badawczych: laborant, specjalista ds. ochrony środowiska, pomiarów emisji zanieczyszczeń, ocen środowiskowych, ocen ryzyka środowiskowego i zdrowotnego (risk assessment),
    Obszary nauczania
    Obszary nauczania
  • pracy w:
    - firmach szkoleniowych i konsultingowych: specjalista ds. ocen oddziaływania na środowisko, zdrowia środowiskowego,
    - szkołach wyższych i średnich – edukacja w zakresie zdrowia środowiskowego; jednostki naukowo-badawcze,
    - innych instytucjach zajmujących się szeroko rozumianą problematyką środowiska i zdrowia.

    Przedmioty kształcenia
    Przedmioty kształcenia

Ponadto, absolwent kierunku zdrowie środowiskowe specjalność: bezpieczeństwo i higiena pracy nabywa (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy) uprawnienia do pełnienia funkcji starszego inspektora do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Absolwenci studiów II stopnia są uprawnieni do podejmowania studiów III stopnia (doktoranckich).

Perspektywy po studiach
Perspektywy po studiach

Oferta studiów II stopnia kierunku zdrowie środowiskowe kierowana jest nie tylko do absolwentów studiów I stopnia tego kierunku, ale również kierunków pokrewnych (medycznych, przyrodniczych, chemicznych itd.).

Kandydaci na kierunek zdrowie środowiskowe nie muszą posiadać szczególnych predyspozycji. Jednakże, poszukiwane są osoby, które potrafią kojarzyć fakty i są dociekliwe. Atutem również będzie zdolność analitycznego myślenia i umiejętność poszukiwania związków przyczynowo – skutkowych.






Osoby odpowiedzialne za udzielanie informacji dotyczących kierunku zdrowie środowiskowe:


dr inż. Ewa Olkowska
dr inż. Ewa Olkowska
dr inż. Ewa Olkowska
tel. tel. (58) 349 1935
e-mail: zdrowiesrodowiskowe@gumed.edu.pl,
e-mail: dr inż. Ewa Olkowska







dr inż. Maciej Tankiewicz
dr inż. Maciej Tankiewicz
dr inż. Maciej Tankiewicz
tel. tel. (58) 349 1935
e-mail: zdrowiesrodowiskowe@gumed.edu.pl,
e-mail: dr inż. Maciej Tankiewicz







Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej i polubienia naszego funpage’a na Facebooku i Instagramie!

zdrowie środowiskowe strona internetowa
www.facebook.com/zdrowie.srodowiskowe
@zdrowiesrodowiskowe


PROGRAM STUDIÓW II stopnia kierunek zdrowie środowiskowe i bhp

ZASADY REKRUTACJI – KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O PRZYJĘCIE NA KIERUNEK

Na studia II stopnia, kierunek zdrowie środowiskowe mogą być przyjmowani absolwenci studiów I stopnia – kierunek zdrowie środowiskowe oraz kierunki pokrewne (przynajmniej I stopnia). Decyzję o uznaniu kierunku za pokrewny każdorazowo podejmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na kierunek kwalifikowani są na podstawie składowych:

1. średnia ocen ze studiów:

a) dla kandydatów, u których obowiązywała skala ocen 3-6

średnia ocen przydzielona punktacja
3,00 – 3,49 40 pkt
3,50 50 pkt
3,51 – 3,99 55 pkt
4,00 – 4,49 70 pkt
4,50 85 pkt
4,51 – 4,99 95 pkt
5,00 – 6,00 100 pkt

b) dla kandydatów, u których obowiązywała skala ocen 3-5:

średnia ocen przydzielona punktacja
3,00 – 3,49 40 pkt
3,50 55 pkt
3,51 – 3,99 65 pkt
4,00 – 4,49 80 pkt
4,50 90 pkt
4,51 – 4,99 95 pkt
5,00 100 pkt

2. ocena z egzaminu licencjackiego:
Pod pojęciem ocena z egzaminu licencjackiego rozumie się ocenę, którą kandydat otrzymał w trakcie egzaminu dyplomowego

a) jeśli kandydat nie miał obowiązku pisania pracy licencjackiej, punkty za ocenę będą przyznawane zgodnie z tabelą:

ocena punkty za ocenę
dostateczny (3,0) 40 pkt
dostateczny plus (3,5) 55 pkt
dobry (4,0) 70 pkt
dobry plus (4,5) 85 pkt
bardzo dobry (5,0)* 100 pkt

* lub ocena wyższa niż 5

b) jeśli kandydat miał obowiązek pisania pracy licencjackiej i zdawania egzaminu dyplomowego, punkty będą przyznane zgodnie ze wzorem:


Punkty za ocenę z egzaminu licencjackiego=
punkty za ocenę z pracy licencjackiej
+ punkty za ocenę z egzaminu dyplomowego
2




3. aktywność o charakterze naukowym:

a) udział w studenckim kole naukowym (maksymalna liczba punktów jaka może być przyznana za taką aktywność wynosi 10 punktów):

  • za potwierdzony przez stosowną jednostkę (Opiekun koła, Dziekan, Prorektor ds. studenckich), udział w studenckim kole naukowym przez okres pełnego roku akademickiego kandydat otrzyma 5 punktów.
  • za potwierdzony przez stosowną jednostkę (Opiekun koła, Dziekan, Prorektor ds. studenckich), udział przez kolejny pełny rok akademicki w tym samym kole naukowym, bądź udział w innym studenckim kole naukowym przez okres pełnego roku akademickiego kandydat otrzyma kolejne 5 punktów.

b) publikacje naukowe (maksymalna liczba punktów jaka może być przyznana za taką aktywność wynosi 30 punktów):

  • za autorstwo, bądź współautorstwo w jednej pracy opublikowanej w czasopismach z listy filadelfijskiej (z IF) – należy załączyć skan pierwszej strony publikacji. Kandydat może otrzymać 10 punktów.
  • za autorstwo, bądź współautorstwo w jednej pracy opublikowanej w czasopismach spoza listy filadelfijskiej (bez IF), ale z listy MNiSW – należy załączyć skan pierwszej strony publikacji. Kandydat może otrzymać 5 punktów.

c) aktywny udział w konferencjach naukowych: (maksymalna liczba punktów jaka może być przyznana za taką aktywność wynosi 10 punktów):

  • za potwierdzony aktywny udział (wystąpienie, prezentacja plakatu) w konferencji naukowej kandydat otrzyma 5 punktów. W celu potwierdzenia udziału należy załączyć skan materiałów konferencyjnych zawierający program konferencji z tytułami wystąpień i autorami, stronę tytułową materiałów konferencyjnych oraz abstrakt jeśli jest zawarty w materiałach.

INFORMACJE O POSTĘPOWANIU KWALIFIKACYJNYM

TERMINY REKRUTACJI: I TURA

*TERMIN REJESTRACJI ON-LINE
TERMIN UISZCZANIA OPŁAT REKRUTACYJNYCH
TERMIN DODAWANIA SKANU ZAŚWIADCZENIA DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE
TERMIN WPISYWANIA OCEN DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE
TERMIN OPUBLIKOWANIA I LISTY RANKINGOWEJ
TERMIN DOSTARCZANIA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW OSÓB Z I LISTY RANKINGOWEJ
PRZEWIDYWANE TERMINY PUBLIKACJI KOLEJNYCH LIST RANKINGOWYCH*
* Liczba kolejnych list rankingowych jest zależna od momentu wypełnienia limitu przyjęć.

TERMINY REKRUTACJI: II TURA – REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA

TERMIN REJESTRACJI ON-LINE
TERMIN UISZCZANIA OPŁAT REKRUTACYJNYCH
TERMIN DODAWANIA SKANU ZAŚWIADCZENIA DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE
TERMIN WPISYWANIA OCEN DO SYSTEMU REKRUTACJI ON-LINE
TERMIN OPUBLIKOWANIA I LISTY RANKINGOWEJ
TERMIN DOSTARCZANIA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW OSÓB Z I LISTY RANKINGOWEJ
PRZEWIDYWANE TERMINY PUBLIKACJI KOLEJNYCH LIST RANKINGOWYCH*
Decyzję o przeprowadzeniu rekrutacji uzupełniającej na dany kierunek podejmuje Rektor.
* Liczba kolejnych list rankingowych jest zależna od momentu wypełnienia limitu przyjęć.

ELEKTRONICZNA REJESTRACJA NA STUDIA

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia do Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego zobowiązani są:

  1. założyć konto kandydata w systemie rekrutacji on-line i zamieścić zdjęcie w formie elektronicznej

  2. wypełnić formularz zgłoszeniowy

  3. wnieść opłatę za postępowanie kwalifikacyjne na indywidualne konto bankowe. W zleceniu przelewu jako tytuł wpłaty należy wpisać: „numer formularza/nazwisko/imię”

  4. wpisać do systemu rekrutacji on-line oceny (zakładka WYNIKI):
    • średnią ocen ze studiów

    • ocenę z egzaminu licencjackiego

    • ocenę z pracy licencjackiej (jeżeli kandydat miał obowiązek pisania pracy)

  5. podłączyć w systemie rekrutacji on-line skany dokumentów (zakładka ZAŁĄCZNIKI):

    Zaświadczenie dla celów rekrutacyjnych na studia II stopnia 2024/2025 (201 KB) , który stanowi załącznik do

    Uchwała Senatu GUMed nr 48/2023 z dnia 19 czerwca 2023 w sprawie warunków i trybu rekrutacji na I rok studiów w GUMed w roku akademickim 2024/2025 (6,62 MB)

    Pierwszą stronę wypełnia dziekanat macierzystej uczelni i na tej podstawie należy wpisać oceny w zakładce „wyniki”. Drugą stronę wypełnia kandydat osobiście (nawet jeżeli nie zgłasza działalności o charakterze naukowym). W przypadku nie dołączenia w systemie rekrutacji on-line dokumentów związanych z działalnością naukową – kandydatowi nie przyznaje się dodatkowych punktów za aktywność o charakterze naukowym. Punkty za działalność naukową zostaną wpisane przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną. Dokumenty muszą być załączone w terminie rejestracji na studia.

WYMAGANE DOKUMENTY PO WSTĘPNYM ZAKWALIFIKOWANIU

Osoby znajdujące się na liście rankingowej powyżej progu przyjęcia zobowiązane są w wyznaczonym terminie, podanym na zaktualizowanej liście rankingowej, załączyć w systemie rekrutacji on-line (w formie plików pdf) skany następujących dokumentów, a następnie dostarczyć ich oryginały osobiście bądź drogą pocztową do Działu Rekrutacji:

  1. podanie – dostępne będzie w systemie rekrutacji on-line w formie interaktywnego formularza po wstępnym zakwalifikowaniu kandydata; po wypełnieniu on-line należy je wydrukować i podpisać

  2. podpisany dyplom studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich, który będzie zwrócony po zakończonym procesie rekrutacji:
    • uzyskany w Polsce: oryginał bądź oryginalny odpis dyplomu studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich (część A) (dostarczenie/przesłanie pocztą oryginalnego dyplomu wymagane jest jedynie w przypadku jeżeli dokument będzie wystawiony przez Uczelnie inną niż GUMed)

    • uzyskany za granicą: uwierzytelniony oryginał dyplomu studiów I stopnia lub studiów jednolitych magisterskich wraz z tłumaczeniem dyplomu na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego lub tłumaczenie poświadczone przez konsula RP
  3. zaświadczenie z Dziekanatu zawierające informacje:
    • średnia ocen ze studiów

    • ocena z egzaminu licencjackiego

    • ocena z pracy licencjackiej (jeżeli kandydat miał obowiązek pisania pracy)
  4. jeden egzemplarz podpisanego katalogu opłat – katalog w wersji elektronicznej dostępny będzie w systemie rekrutacji on-line, po wstępnym zakwalifikowaniu kandydata. Po zapoznaniu się z jego treścią, należy go wydrukować i podpisać

  5. zaświadczenie o znajomości języka polskiego umożliwiające podjęcie studiów wyższych (B2) – dotyczy osób z maturą zagraniczną.

Składanie dokumentów:

  • Odwzorowanie cyfrowe dokumentu sporządza się w formacie PDF, zapewniając jego czytelność oraz stosując zasadę, zgodne z którą jeden plik PDF odpowiada jednemu odwzorowanemu dokumentowi.
  • Komplet wyżej wymienionych dokumentów należy dostarczyć do Działu Rekrutacji w terminie podanym na każdej zaktualizowanej liście rankingowej. Przewidywany jest odrębny termin na składanie dokumentów elektronicznych oraz odrębny termin na przesłanie dokumentów drogą pocztową.
  • O akceptacji przesłanych dokumentów decyduje data ich wpływu do Działu Rekrutacji, a nie data stempla pocztowego.
  • Osoby, które nie dostarczą kompletu wymaganych dokumentów w wyznaczonym terminie, zostaną skreślone z listy osób zakwalifikowanych na studia w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, a w ich miejsce wejdą kolejne osoby znajdujące się pod linią odcięcia, które uzyskały pierwotnie niewystarczającą liczbę punktów.

Kandydaci zakwalifikowani na studia do Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego zobowiązani są w wyznaczonym terminie przez Dział Rekrutacji:

  1. wypełnić kartę badania profilaktycznego, link do wypełnienia karty kandydat otrzyma na adres e-mail podany podczas zakładania konta w systemie rekrutacji on-line.

  2. wnieść opłatę w wysokości 22 zł za legitymację studencką. Instrukcja odnośnie wpłacania opłat wraz z terminem zostanie wysłana na adres e-mail.

  3. ukończyć kurs on-line dotyczący zasad etycznych obowiązujących podczas studiowania, opracowanego przez Senacką Komisję Etyki i Dobrych Obyczajów Akademickich GUMed.


powrót do listy kierunków studiów

Data aktualizacji: 07.03.2024 r., godz. 12:20

Ważne informacje

Poziom:
II stopnia
Forma:
stacjonarne
Profil:
ogólnoakademicki
Wydział:
Czas trwania:
2 lata (4 semestry)
Limit przyjęć:
21
*Próg punktowy:
135
*Liczba kandydatów na jedno miejsce:
1,2
*Rekrutacja 2023

Dział Rekrutacji
al. Zwycięstwa 41-42
80-210 Gdańsk
zobacz mapę

rekrutacja@gumed.edu.pl

Stanowisko ds. Rekrutacji
Polskojęzycznej

tel.: (58) 349 13 91/97

Stanowisko ds. Rekrutacji
Anglojęzycznej

tel./faks: (58) 349 13 90

2017_03_17.jpg